Hujšanje in projekt plaža

By : | Komentarji so izklopljeni za Hujšanje in projekt plaža | On : marec 24, 2018 | Category : Hujšanje

Uradno smo že vstopili v pomlad in počasi bodo tudi temperature že višje, kar pomeni da bomo odvrgli naše bunde in ostala zimska oblačila v omaro do naslednje zime. V tem času se tudi največ ljudi spravi na hujšanje k različnim dietam in vadbam, saj se hitro bližajo meseci junij, julij in avgust, ki jih bomo izkoristili za obiske obmorskih krajev, kjer se bomo na plažah nastavljali soncu. Seveda pa misel na to početje marsikoga kar zgrozi zaradi nekaj odvečnih kilogramov. Ne skrbite. Časa je še dovolj in če se za to odločite, lahko izpeljete projekt plaža do vaših počitnic.

 

Sam sem lansko leto ravno v drugi polovici marca pričel z intenzivno telovadbo in zdravim prehranjevanjem. V manj kot treh mesecih sem izgubil 16 kilogramov in kar nekaj centimetrov obsega trebuha, poleg tega pa maščobe zamenjal s six-packi. Kako? Z veliko volje do športanja ter še večjo voljo do odrekanja starim prehranjevalnim navadam. V največjih primerih je to še veliko težje kakor se spraviti v pogon in redno trenirati. Začetki so bili res težki, nato pa je to postalo del mojega vsakdana in je postajalo zanimivo.

Projekt plaža

Za hujšanje sem si v excellu pripravil tabelo za nadzor vnosa kalorij in koliko kalorij sem porabil. Vsak dan sem se na tešče stehtal in si zapisoval težo. Ko sem videl kako pada sem dobil še več motivacije za hujšanje v naprej. Res, da sem že tako športnik z vsakodnevnimi  treningi in tako kurim kalorije ter sem tako lažje pričel z vadbo, ampak ob tem sem še dodatno treniral (tek, fitnes) in sem dnevno pokuril tudi po 4000-5000 kalorij. S fitnesom in dodanim vnosom beljakovin sem skrbel, da sem pridobival mišično maso, ki še dodatno skrbi za kurjenje maščobnih oblog. Začel sem s težo 84,5 kilogrami in deležom telesnih maščob med 20-25%. V prvem tednu sem že izgubil 4 kilograme, ampak zgolj na račun vode v telesu saj sem se popolnoma odpovedal ogljikovim hidratom. V drugem tednu sem nato postopoma dodajal OH-je. Zjutraj ovseni kosmiči (100g), pred treningi pa testenine, riž in podobno. Testenine sem jedel zgolj polnozrnate saj so bolj kompleksno sestavljeni OH-ji kakor pri navadnih. Veliko se govori o tem, da se po 18 uri ne je nič več, saj se naš metabolizem upočasni. To je sicer res, ampak če mi redno telovadimo potem je po treningu potrebno vnesti nekaj vase. Velikokrat sem končal s fitnesom v poznih urah (po 22 uri) in sem spil proteine, pojedel beljakovinsko ploščico in si doma pripravil kakšen 2-3 obložene toast kruhke s piščančjimi prsmi ali tuno. Po treningu je naš metabolizem še hitrejši in kuri kalorije še nekaj ur po končani telovadbi. Vaše telo bo zaradi manjšega vnosa kalorij začelo črpati energijo iz maščobnih celic v vašem telesu.

 

Dnevni vnos kalorij sem imel za približno 400-500 kalorij manjši kakor je bila poraba. Velja, da 7700 kalorij pomeni 1 kilogram maščobe. To pomeni, da sem na teden izgubil približno pol kilograma čiste maščobe. Pozor! Če boste imeli na dan 1500 kalorij minusa, to ne pomeni da boste v 5 dneh izgubili cel kilogram maščobe. Vaše telo bo primanjkljaj kalorij oz. energije namesto iz maščobnih oblog črpati iz mišičnih tkiv. To ni ravno zdravo in zaželjeno hujšanje. Tako sem počasi izgubljal maščobne obloge, ob tem pa krepil mišice. Rezultati so bili vidni iz tedna v teden. Najprej se mi je zmanjšal želodec, saj sem pojedel manj kot ponavadi. Namesto treh porcij sem pojedel eno in se nisem prenažiral. Nato so začele kopneti maščobe in trebuh se je manjšal. Prišel sem tudi v veliko boljšo kondicijo in sem z lahkoto odtekel 10 kilometrske proge ter ob tem imel še nogometni trening.

 

Velikokrat je bilo težko, sploh ko sem gledal druge kako jejo in pijejo vse kar želijo. Na koncu je bilo tako, da sem popolnoma spremenil prehranjevalne navade in se jim nisem mogel odpovedati vse do vikenda v Kopru, katerega sem opisal v dnevniku. Od takrat jem vse in normalno. Do decembra se ni poznalo kaj veliko, potem pa so se mi končali treningi in nisem bil aktiven kakšen mesec in pol. Pridobil sem nekaj kilogramov in maščob, katere se sedaj zopet trudim odpravljati stran.

Share This Post!